みみずく通信

毎日更新

僕がピカチュウの役をやったSpeaking Testの原稿

今日の英語の授業は2人1組で先生の前で英語で会話をするというものだったのですが、評価基準に"話の内容がおもしろいか"があったため、できたものがこれでした。

 

Satoshi : Hey ! Pikachu !
Pikachu : Picca !
Satoshi : You did a good job at today’s battle.
Pikachu : Pika-Pika.
Satoshi : Our opponent got quite a shock.
Pikachu : Pikaaa.
Satoshi : By the way, I dated with Takeshi, but we had a quarrel because he met another girl !  My friend said that it must be unfaithfulness. What would be the best thing to do ?
Pikachu : Well, I think you should ask about his cheating to him.
Satoshi : What !? You are talking ?
Pikachu : Oh hey, you had better part from Takeshi and get a new boyfriend instead of him, don’t you ?
Satoshi : Oh… I think so too, but I don’t want to part from him.
Pikachu : OK... What you need is lots of information about his behavior. Do you think he have an affair ?
Satoshi : No. I don’t think so.
Pikachu : In order to associate with him, you should talk a lot with him. And you could have gone well.
Satoshi : Thank you, Pikachu.
Pikachu : Pika !!

 

なお、練習する時間、教室で動物の鳴き声を発しているのは僕だけでした。ドラえもんやってる人とかはいたんですけどね。鳴き声を普通の声でやるか裏声でやるか迷ったのですが、英語を話すシーンとのギャップがほしいなと思い裏声でやりました。おかげで喉が少し痛いです。この努力を認めて欲しい。単位をください。お願いします。